صباسافت - تیم مهندسی صبا
ما چکار می کنیم

پشتــیبانـی و آمــوزش گــروه مهنــدسی صبا

بدون شک یکی از مهم ترین دغدغه‌ها و خواسته‌های استفاده کنندگان هر سیستم نرم‌افزاری، مبحث خدمات پشتیبانی و آموزش‌های مرتبط با آن محصول است.

اگر چه معمولا در سنجش خدمات پشتیبانی، به عملکرد کنونی شرکت‌های ارائه دهنده محصول توجه می‌شود، اما بدون شک، دیدگاه‌ها و سیاست‌های کلان شرکت‌ها در زمان طراحی، پیاده سازی، تست و عیب‌یابی نرم‌افزار، در مراحل قبل از ارائه‌ی آن به مشتری، تاثیر به‌سزایی در میزان نیاز آن سیستم به خدمات پشتیبانی دارد و این مهم در رضایت استفاده کنندگان بسیار موثر است.

مراحلی که معمولا از نگاه‌ها پنهان است و به‌همین جهت به سادگی قابل سنجش و قضاوت نیست. مجموعه این سیاست‌ها و عملکردها در گروه مهندسی صبا ، منجر به ارائه محصولاتی شده، که به اذعان استفاده‌کنندگان آن، با کمترین نیاز به پشتیبانی قابل راهبری است.

خــدمــات و پشـتـیبانی گــروه مهنــدسی صبا

خدمات پشتیبانی گروه مهندسی صبا، در چند دسته‌ی کلی طبقه‌بندی می‌شوند:

سیستم مالی یکپارچه صبا  نرم‌افزارهایی تحت شبکه هستند که بر اساس ساختار و گستردگی محیط سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشتری، و پراکندگی جغرافیایی آن، نصب و راه اندازی می‌شوند. بدین صورت که نرم‌افزار بروی سرور مرکزی نصب، و کاربران بر اساس موقعیت جغرافیایی با استفاده از پروتکل DCOM و یا SOAP به سرور مرکزی متصل می‌شوند. نصب نرم‌افزار بروی سرور مرکزی و راه اندازی کلاینت‌های شبکه‌ی داخلی و راه دور، از جمله خدمات پشتیبانی مرتبط می‌باشد.

آموزش کاربری نرم‌افزار یکی از مهم‌ترین خدماتی است که در راستای استفاده صحیح و کامل از نرم‌افزار، انجام می‌گیرد. با توجه به تنوع ذائقه‌ی کاربران و تفاوت نیازمندی‌های آموزشی آن‌ها، روش‌ها و منابع گوناگون آموزشی در دسترس کاربران خواهد بود:

یکی از موثرترین روش‌های آموزش نرم‌افزارهای تولیدی شرکت، ارائه آموزش‌های حضوری نرم‌افزار در محل مشتری و پس از نصب و راه اندازی توسط کارشناسان کارآزموده گروه مهندسی صبا می‌باشد. این شیوه‌ی آموزش، که صرفا قابل ارائه به مشتریان نرم‌افزار می‌باشد، بر اساس ضوابط پشتیبانی سیستم و در مدت ذکر شده در آن، به مشتریان ارائه می‌شود.
روش دیگر استفاده از آموزش‌های حضوری، شرکت در کلاس‌های مرتبط در موسسات آموزشی همکار گروه مهندسی صبا است. حضور در این کلاس‌ها برای عموم آزاد می‌باشد. هر یک از موسسات آموزشی، دوره‌های متنوعی را برگزار می‌کنند که هر یک شرایط خاص خود را دارا هستند.

سیستم مالی یکپارچه‌ی صبا ، مجموعه‌ای گسترده از امکانات و قابلیت‌هاست که هر یک وظیفه‌ی عملیاتی خاص خود را دارند و در تعامل و ارتباط دائمی با یکدیگر، محیطی یکپارچه را پدید می‌آورند. زمانی که پیچیدگی این امکانات و ابزارها را، در کنار تنوع ساختارهای سازمانی و ارتباطات پیچیده‌ی درون سازمانی قرار می‌دهیم، اهمیت فرآیند استقرار سیستم بیش از پیش نمایان می‌شود.

استقرار، فرآیندی است که در آن با تطبیق امکانات و ابزارهای سیستم با مدل و شرایط خاص هر شرکت و سازمان، تعاریف، تنظیمات و چیدمان نرم‌افزار انجام شده و بدین شکل، با تغییر در تعاریف و روال‌های سیستم و بدون نیاز به نسخه‌ی اختصاصی، نرم‌افزار به بهترین شکل در شرکت مستقر شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

یکی از نیازمندی‌های کاربران نرم‌افزار، رفع اشکالات احتمالی حین کار با نرم‌افزار است. توجه به منشا این اشکالات، می‌تواند برای حل به موقع آن بسیار راهگشا باشد. بعضی از اشکالات به دلیل اشکال در زیر ساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از قبیل ویندوز، شبکه، آنتی ویروس، سخت‌افزارها و … هستند. برخی به دلیل اشتباهات کاربری و بخشی به دلیل وجود اشکال در نرم‌افزار می‌باشند. تعیین منشا خطا و راه اصولی حل آن و در صورت امکان مرتفع نمودن مشکل و یا راهنمایی کاربران جهت استفاده صحیح از امکانات، از نیازمندی‌های کاربران حین کار با نرم‌افزار است.

بدون شک مهم ترین خدمتی که مشتریان در زمان استفاده از سیستم مالی یکپارچه صبا می‌توانند از آن بهره مند می‌گردند، دریافت نسخه‌های جدید نرم‌افزار است. نسل جدید سیستم مالی یکپارچه صبا ، در طول عمر خود، به طور مداوم در حال گسترش، تکمیل و بهبود بوده است. این تغییرات شامل می‌باشد:

  • ایجاد سازگاری با تغییرات محیط‌های پیاده سازی
  • افزودن امکانات جدید
  • رفع خطاهای مربوط به نرم‌افزارهای صبا 

با توجه تغییرات مداوم محیط‌های پیاده سازی سیستم‌ها، شامل نسخه‌های جدید ویندوز، نسخه‌های جدید MS SQL Server و محیط‌های مجازی سازی که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته اند، لزوم بروزرسانی نرم‌افزار جهت تطابق با این تغییرات بیش از پیش احساس می‌شود. ارائه پروتکل‌های جدید ارتباطی و قابلیت استفاده در محیط‌های مجازی، از جمله‌ی این تغییرات است که در نسخه‌های جدید سیستم مالی یکپارچه صبا ، در دسترس قرار گرفته‌اند.

از طرف دیگر تصویب قوانین جدید و ایجاد نیازهای برون سازمانی تازه، مستلزم ایجاد امکانات جدید در زیر سیستم‌های گوناگون است و با توجه به الزامات قانونی مربوطه، ارائه نشدن این امکانات، می‌تواند زمینه ساز مشکلات فراوانی برای کاربران نرم‌افزار باشد. همچنین در هر نسخه از سیستم، امکانات و ابزارهایی بر اساس اولویت‌های کاری شرکت پیاده‌سازی و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و منجر به افزایش امکانات و تسهیل کاربری سیستم‌ها می‌گردند. علاوه بر موارد فوق، رفع خطاهای احتمالی موجود در زیر سیستم‌ها، یکی دیگر از مواردی است، که ضرورت دریافت و استفاده از نسخه‌های جدید را آشکار می‌سازد. 

ذکر این نکته ضروری است که در عمل نرم‌افزارهایی که توانایی انطباق با این تغییرات را نداشته باشند، به مرور زمان قابلیت‌های خود را از دست می‌دهند و مشکلات متعددی را برای کاربران به وجود می‌آورد و به همین جهت شرکت صبا در راستای حفظ رضایت استفاده کنندگان از نرم‌افزار، همواره ارائه نسخه جدید سیستم را در اولویت‌های کاری خود قرار می‌دهد.

دانــلود نــرم افــزار انــی دســک

نرم‌افزار کنترل از راه دور

نرم‌افزار AnyDesk جایگزینی مناسب برای نرم‌افزار TeamViewer است که تمامی نیاز کاربران را برای استفاده از نرم‌افزار کنترل از راه دور کامپیوتر برطرف می‌کند. این نرم‌افزار هم مانند TeamViewer از ID انحصاری برای اتصال به کامپیوتر مقصد استفاده می‌کند و نیازی به دانستن IP آن سیستم وجود ندارد.

نرم‌افزار AnyDesk حجم بسیار کمی دارد(حدود ۱ مگابایت)، بر روی هر ویندوزی قابل اجراست و برای تمامی سیستم عامل‌های مطرح عرضه شده است که این ویژگی یکی از ویژگی‌های منحصربفرد این نرم‌افزار است و همچنین دارای نسخه رایگان است.

این نرم‌افزار سریعترین نرم‌افزار Remote Desktop است و نرخ فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه را بر روی شبکه های محلی و اینترنت‌های پرسرعت داراست. به جرات می‌توان گفت که در کار با این نرم‌افزار هرگز دچار وقفه و یا تاخیر در عملکرد نخواهید بود زیرا این نرم‌افزار بر اساس سرعت ارتباطی طرفین عمل کرده و هماهنگ می‌کند و به جهت نرخ فریم ریت ۶۰ فریم بر ثانیه همیشه دارای عملکردی روان بر روی کامپیوتر مقصد خواهید بود، به طوری که احساس می‌کنید که در حال کار بر روی سیستم خود هستید.

صباسافت - تیم مهندسی صبا